Varför är det fint att vara smal, men inte tjock och finns det en egentligt normalvikt?

Jag sitter på en bänk i Västerås och betraktar personer runt omkring mig medans flickännen är inne på H&M. Varje gång en tjock (a.k.a. storvuxen) går förbi, kan jag inte låta bli att tänka "Varför tar den personen inte bara tag i sig själv och går ner i vikt. Man kan ju verkligen inte må bra fysiskt och psykiskt av att se ut och känna sig sådär". Hemska tankar, jag vet, men visst har alla vi "normalviktiga" tänkt så någon gång?

Det som sedan slår mig i skallen är att det finns minst lika många äckel smala (se bild nedan) människor runt omkring med om man bara vänder blicken lite. Dessa har man nästan aldrig ett inre "vikt hat" mot - Varför? Fick mig bara en tankeställare sådär, orkar inte bli mer genomgående.



Varför är det snyggt enligt tjejer att vara smala?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0